Tokon rotumestaruudet

SÄÄNNÖT

Kilpailuun voivat osallistua kaikki ne heelerit, joiden omistajista vähintään yksi on Suomen Lancashire Heeler -yhdistyksen jäsen.

Mestaruuskilpailuissa noudatetaan Suomen Kennelliiton tottelevaisuuskoesääntöjä. Kilpailu pyritään käymään osana virallista tottelevaisuuskoetta, mutta ellei tätä pystytä järjestämään, voidaan mestaruus ratkaista myös epävirallisessa kokeessa.

Rotumestaruuden voittaa eniten pisteitä (kuitenkin vähintään III-palkintoon oikeuttavat pisteet eli hyväksytty tulos) saavuttanut koirakko erikoisvoittajaluokassa. Jos erikoisvoittajaluokassa ei synny yhtään hyväksyttyä tulosta, siirtyy tittelin ratkaisu tasoluokissa alemmaksi, kunnes löytyy hyväksytyn tuloksen tehnyt koirakko.

Parhaan tuloksen tehneelle Tokon rotumestaruuskilpailuun ensimmäistä kertaa osallistuvalle alokasluokan heelerille myönnetään Tokotulokas vm. -titteli. Mikäli mukana ei ole yhtään ensimmäistä kertaa Tokon rotumestaruuskilpailuun osallistuvaa heeleriä, Tokotulokas vm. -titteli myönnetään parhaan alokasluokan tuloksen tehneelle heelerille, joka ei aiemmin ole saanut ko. titteliä.

Mikäli useampi koira on tasapisteissä, voittaja on se koirakko, jolla on parempi arvosana vapaana seuraamisesta. Jos tämä on sama, verrataan luoksetulon pisteitä. Jos näiden kahden liikkeen pisteet ovat samat, voittaja arvotaan.

Kilpailussa palkitaan jokaisessa luokassa kolme (3) parasta sijoittunutta heeleriä sekä rotumestari.

Ensimmäisen kerran TOKO:n rotumestaruuskilpailut järjestettiin heelereille vuonna 2015.

Rotumestarit
2018 Minimonsteri Miss Mozzarella, om. Päivi Rantanen
2017 Coppercoat’s Ace of Clubs Heel, om. Minttu Janssen
2016 Coppercoat’s Ace of Clubs Heel, om. Minttu Janssen
2015 Minimonsteri Miss Meirami, om. Päivi Rantanen

Tokotulokkaat
2018 Minimonsteri Miss Mozzarella, om. Päivi Rantanen
2017 High Five’s Viktualia, om. Riitta Virta.
2016 Coppercoat’s Ace of Clubs Heel, om. Minttu Janssen
2015 – ei jaettu

Kokeiden aika, paikka, tuomari, osallistujamäärä

10.5.2018, Hämeenlinna, tuomari Susanna Berghäll, 2 osallistujaa