Suomen Lancashire Heeler -yhdistys ry.

Suomen Lancashire Heeler -yhdistys perustettiin 24.11.2002 ja rekisteröitiin 28.8.2003. Suomen Kennelliitossa rotua edustaa Suomen Seurakoirayhdistys ry., jonka jäseneksi Suomen Lancashire Heeler -yhdistys ry. liittyi vuonna 2004.  Suomen Lancashire Heeler-yhdistys sai rotuyhdistyksen statuksen 11.12.2014. Yhdistyksessä oli vuoden 2022 lopussa 500 jäsentä.

Jäsenlehti Heeler Harrastajat ilmestyy neljä kertaa vuodessa ja Vuosikirjoissa on julkaistu rodun rekisteröinnit sekä terveys- ja tilastotiedot. Lancashire heeleriin liittyvä tilastotieto yhteenvetoineen löytyy Kennelliiton jalostustietojärjestelmästä internetistä lähes reaaliaikaisesti osoitteessa http://jalostus.kennelliitto.fi

Suomen Lancashire Heeler -yhdistys  ry:n toiminta kattaa koko maan ja sen alaisuudessa toimii myös useita alueyhdyshenkilöiden vetämiä alueellisia harrastajaryhmiä.  Yhdistyksen toimintaan kuuluu mm. vuosittainen kesäleiri, jalostuspäivät, MH-kuvaus ja luonnetesti, rotumestaruuskisat mm. agilityssa, rally-tokossa ja tokossa sekä monimuotoiset alueelliset kokoontumiset yhteislenkeistä erilaisten lajiharjoitusten kautta vaikkapa koirauimalaretkiin.

Suomen Lancashire Heeler -yhdistys ry.:n oma erikoisnäyttely järjestettiin ensimmäisen kerran vuonna 2017 ja tullaan järjestämään vuosittain.

Suomen Lancashire Heeler -yhdistykseen voi ottaa yhteyttä sähköpostilla osoitteeseen heeler.yhdistys(at)gmail.com